طبس- سرپرستي يزدفردا: امروز جمعه و در آئين آدينه، دعاي پرفيض ندبه با حضور منتظران حضرت مهدي(عج) در نهاد امامت جمعه طبس برگزار شد.

به گزارش يزدفردا: به مناسبت سي و دومين سالگرد اقامه اولين نمازجمعه كشور در پنجم مردادماه 1357 صبح امروز منتظران، ندبه را در نهاد امامت جمعه طبس زمزمه كردند و در پايان امام جمعه اين شهرستان به بيان اهميت و ويژگيهاي نماز عبادي – سياسي جمعه پرداخت.


حجت الاسلام سيدابراهيم مهاجريان – امام جمعه طبس گفت: نمازجمعه داراي بركات فراواني است و به‌طور قطع اگر نمازهاي جمعه نبود سرنوشت انقلاب اسلامي به گونه ديگري رقم مي‌خورد و بدليل همين حساسيت موضوع، حضرت امام خميني (ره) در نخستين فرصت پس از پيروزي انقلاب اسلامي دستور اقامه نمازجمعه را صادر كردند و امروز به بركت انقلاب در هر جمعه حدود 670 نمازجمعه در كشور برگزار مي‌شود.

ايشان ادامه داد: باتوجه به شركت گسترده طبسي‌ها در نمازجمعه لازم است كه هر يك از ادارات و نهادهاي شهرستان در اندازه امكانات خود در راستاي برگزاري هرچه بهتر و باشكو‌ه‌تر اين مراسم عبادي و سياسي امكانات و زمينه لازم را فراهم آورند.


واعظ اين هفته دعاي ندبه طبس خاطرنشان كرد: ياد آيت‌الله سيد محمود طالقاني نخستين اقامه‌كننده نمازجمعه در كشور و حجت‌الاسلام محمدعلي صدوقي نماينده ولي فقيه و امام جمعه فقيد يزد را گرامي داشت و انتصاب شايسته حجت الاسلام و المسلمين ناصري را بعنوان نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد تبريك گفت.

خطيب جمعه طبس؛ برگزاري مراسم سالگرد اقامه نمازجمعه را بهانه‌اي در راستاي تبيين بيشتر قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي نمازجمعه براي مردم دانست.


درپايان اين مراسم كه معاون فرماندار و جمعي از مسئولين شهرستان طبس حضور داشتند، تعدادي از نمازگزاران جمعه مورد تقدير قرار گرفتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا